5 Ağustos 2007 Pazar

1. CakePhp maceram - Sayfa altındaki sql ler

Başlangıç tarihi : 22.07.2007

Bir o eksik kalmıştı, artık php işine de gireyim dediğimde aklıma ilk gelen, bu sefer farklı başlayıp bir framework (kolaylaştırıcı : bu tabir bana ait) seçmek ve ardından işe başlamak oldu. Bir kaç saatlik google gezintisi, sayfalarca döküman okuma seansı ve bir kaç yakın arkadaştan fikir alma operasyonları ardından listemi symfony ve cakephp kalana kadar kısalttım. Symfony ile yaptığım bir demo çalıştırma işlemi ve gelen telkinler sonucu CakePhp'yi denemeye karar verdim. Bundan sonra burada yaşadığım sorunlar ve çözümlerini takip edebilirsiniz.

Yapmak istediklerim ve yapamadıklarım ! Vay be :-)

Her şey harika gidiyor derken farkettim ki sayfanın en altında çalışan sql cümleleri ile ilgili debug bilgileri var. Nasıl kaldırılacağını kılavuzda bir yerlerde okumuştum ama maalesef, hatırlayamadım. Sağolsun IBM :-). Burada güzel şeyler bulabilirsiniz

http://www.scribd.com/doc/5547/CakePHP-tutorial-no-5-from-IBM

Kısacası core.php içinde define('DEBUG', 0); şeklinde bir değişiklik yaparak sorundan kurtulabilirsiniz.

Hiç yorum yok: